RAKU VELIKÝ KACHEL

04.01.2011 17:33

 Kamarádka přišla s nápadem na veliký kachel, který mě trochu zaskočil, ale na
 druhou stranu to byla krásná výzva. Do její nové kanceláře chce veliký kachel na
 zeď: "s tématem si poraď, pošly nějaké návrhy a já si vyberu."  Vše jsme domlouvali
 na jaře, v té době jsem měl hodně práce a do podzimu času dost... Samozřejmě pak bylo
 vše na poslední chvíli.
 
Přišel čas realizace a rychle jsem musel vytvořit návrhy, bylo jich asi patnáct a po výběru toho
 správného jsem se okamžitě pustil do práce. Na tak velkou zakázku byla dílna trochu malá (velikost je 60 x 250 cm), ale vše
 se do dílny muselo  vejít, tak jsem se musel přizpůsobit. Nevětší nervy byly sušení
 velikých kachlů tak aby byly za pět dní suché a přitom nic nepopraskalo.
 Uf..dopadlo to dobře. Bohužel z pálení raku technikou žádné fotky nemám, protože
 jsem byl doma sám, fotit a pálit najednou moc nejde. Všechno jsem těsně po výpalu
 zabalil, naskládal do auta a honem vyrazil směr Brno, kde už na mě všichni čekali, aby
 jsme mohli vše zabudovat do zdi. Místnost byla čerstvě omítnuta a v místě kde
 bude kachel byla omítka tvrdší a mírně zapuštěná hlouběji tak, aby kachel moc
 nevyčníval ze zdi. Naštěstí byli na místě i dva mistři zedníčtí. Bez jejich
 pomoci bych měl asi velký problém vše usadit tak, jak jsem si sám představoval.
 Opět se ukázalo, že se má každý držet svého řemesla a nefušovat tam, kde se
 výsledek má k něčemu vypadat. Někdy kolem jedné hodiny v noci bylo vše
 hotové a všichni si spokojení šli lehnout. Druhý den páni zedníci dodělali
 omítku kolem kachle, vše začistili a vymalovali. Na mě zbylo už jen celý kachel
 dočistit, navoskovat a přichytit "výplě opěradla židle" z kovového pletiva,
 které prošlo žárem raku-pece. 
 
A kde je vše nainstalováno a kde také máte možnost to vidět? V realitní kancelář paní
 Tošovské v Brně, Charvatská 8
 
nebo se můžete podívat na další fotografie přímo na stránkách Fiedler reality.:
 https://www.fiedlerreality.cz/blog.asp?LintAction=4&intBlogID=410

Rádi vás uvidíme v naší malé galerii přímo vedle dílny, kde si můžete všechny výrobky prohlédnout a i zakoupit.

Anketa

Jste ochotni nakupovat keramiku přes internet?

Ano (708)
Ne (257)

Celkový počet hlasů: 5755